Ga voor werk dat werkt.
Meer weten over onze diensten? Bel of mail ons voor een vrijblijvende kennismaking.
De oprichter van TAB benaderde ons met de vraag of wij hem konden helpen met het positioneren en uitbouwen van zijn merk. De TCG-branche (Trading Card Games) is een niche waarin acrylaat producten voor het beschermen en etaleren van verzamelobjecten niet nieuw zijn; ze worden door diverse partijen aangeboden en verschillen qua materiaal en kwaliteit weinig van elkaar. Onderscheidend vermogen tot stand brengen op productniveau is daardoor lastig. De hamvraag was dan ook: hoe creëert TAB alsnog merkonderscheid en daarmee competitief voordeel?
Omdat er te weinig productverschillen zijn, is merkonderscheid gecreëerd in de dienstverlening rondom het leveren van de producten. Zo is er een totaalconcept uitgedacht waarbij TAB actief promotieactiviteiten verzorgt voor de distributeurs die zich als partner aansluiten; ze worden voorzien van professionele productfoto’s, productvideo’s en worden uitgelicht via de website en sociale-mediakanalen van TAB. Daarnaast adverteert TAB met doorverwijzingen naar deze distributeurs en bezoekt actief consumentenbeurzen zoals Dutch Comic Con, Comic Con Holland, Collect-a Con en PokeMonkelWorld. Daarmee brengen ze de producten rechtstreeks onder de aandacht bij de eindgebruikers – de klanten van de distributeurs. Na het vaststellen van de merkstrategie hebben wij de huisstijl gecreëerd, een website op maat ontwikkeld en productfotografie verzorgd.
Bilo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo
ligula
eget dolor. Aenean massa.
TAB groeit als kool. Het merk heeft inmiddels 52 verkooppunten verspreid over 12 landen en meerdere succesvolle productlanceringen achter de rug. Deze groei is niet ongezien gegaan; de oprichter is in staat geweest meerdere investeerders aan te haken waarmee hij de groei onverminderd voort kan zetten.
Bekijk het verhaal van TAB op theacrylicbox.com.
Meer weten over onze diensten? Bel of mail ons voor een vrijblijvende kennismaking.