Aanpak

Omdat één van de twee diensten geen unique-selling-point bevat, hebben we onderscheid gecreëerd in de manier waarop we de boodschap kenbaar maken: via een zogeheten hyperbool concept worden de diensten voordelen op overdreven en humoristische wijze overgebracht, waardoor de reclame-uitingen afwijken van die van concurrenten. Hiervoor zijn verschillende situaties bedacht waarbij deze voordelen – gratis bezorging of klusadvies – wel op hun plek zijn. Het concept is daarnaast tijdloos en mediageniek: het kan creatief vertaald worden naar alle media en middelen en er kunnen voortdurend nieuwe situaties worden bedacht. Het concept is daarmee jarenlang inzetbaar. Deze consistentie in reclamestijl draagt bij aan de merkbekendheid van de twee filialen.

Resultaat

De campagne werd goed ontvangen en is succesvol gebleken. De ingezette strategie continueren we daarom al jaren onverminderd, met nog meer diversiteit in creatie en media. Zo hebben we in 2023 naast advertenties, drie 15-seconden videocommercials uitgerold via social media en online nieuwskanalen en zijn er geanimeerde banners ingezet via outdoor (Digital-Out-Of-Home); hierdoor blijven we het publiek doorlopend verrassen.