Aanpak

Voor het kiezen van een strategische (conceptuele) richting voor de merknaam hebben wij gebruik gemaakt van het “namescope-model” van Globrands. Hiermee konden wij duidelijk onze afwegingen tonen en gekozen richtingen onderbouwen. Verder hebben wij diverse methoden gebruikt voor het ontwikkelen van de merknaam: de gestructureerde-, de nabijheid- en de brainwriting-methode. Bij het ontwikkelen van de nieuwe merknaam zijn we op drie typen merknamen uitgekomen die we hebben gepitcht: een metaforische naam, een metaforische samentrekking en een fantasienaam.

Resultaat

Na de pitch is gekozen voor de metaforische merknaam “PLENE”. De naam dient als metafoor voor: “Volledige projectinrichting van concept tot en met uitvoering.”, hetgeen verscholen zit in de naam (“Plene” is een bijwoord uit het Latijn en betekent: “volledig”). De visuele stijl is strak en minimalistisch met veelal geometrische vormen, met als primaire huisstijlkleur zwart om exclusiviteit uit te stralen en autoriteit te claimen in de grootzakelijke projectinrichting. De pay-off: “Partner in projectinrichting” snijdt aan twee kanten: enerzijds laat PLENE ermee weten dat het de ideale partij is voor opdrachtgevers en anderzijds laat het weten de ideale samenwerkingspartner te zijn voor conculega’s. Daarnaast allitereert de pay-off vanwege letterrijm: “PLENE – Partner in Projectinrichting”, waardoor het beter beklijft.