Aanpak

MedCos is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid. Die groei ging gepaard met veel veranderingen binnen de organisatie en de wijze waarop het merk naar buiten treedt – merkconsistentie kwam daardoor in het geding. Wij hebben daarom kritisch gekeken naar de visuele identiteit van het merk en zijn daarvoor teruggegaan naar de basis: de huisstijl. Deze is opnieuw bepaald, vormgegeven en vastgelegd in een huisstijlhandboek dat duidelijkheid en houvast biedt. Omdat ze met het merk meer weerklank wilden vinden bij het grote publiek, hebben we daarnaast geadviseerd alle stockfoto’s te vervangen met authentieke beelden; geen afbeeldingen van enkel perfecte lichamen, maar foto’s van mensen waarbij niet alle imperfecties zijn weggepoetst. Dit leidde tot een grootschalige modellenshoot en een nieuwe fotografiestijl die ze inmiddels doorvoeren in alle merkuitingen.

Typografie

H1 Inter Regular
H2 Inter Regular
H3 Inter Regular

Kleurgebruik

#68ABDE
#E5DDD2
#FFFFFF
#000000

Resultaat

De ‘rebrand’ heeft een nieuwe frisse stijl tot stand gebracht en de fotoshoot heeft prachtige beelden opgeleverd. Het traject heeft er ook toe geleid dat MedCos Skinsolutions sinds dien de nodige handvatten heeft om een consistente stijl door te voeren waarmee merkherkenning en duurzame groei gewaarborgd blijft.