Sound design
Merkherkenning door inzet van audio
Sonic branding: via geluid jouw merkidentiteit versterken. Het is onderdeel van een merkstrategie waar slechts weinig merken en marketeers over nadenken. En dat is erg zonde. Onderzoek heeft namelijk herhaaldelijk aangetoond dat auditieve merkherkenning ontzettend krachtig kan zijn. Sterker nog: merkuitingen waarin audio cues zijn verwerkt, zijn tot wel 3.44 keer effectiever dan enkel visuele uitingen bij het tot stand brengen van merkherkenning (bron: Ipsos “The power of you – februari 2020”). Vandaar dat toonaangevende merken rijkelijk gebruik maken van sonic branding in hun totale merkstrategie. De inzet ervan is vooral effectief voor merken die veel werken met videocontent of gebruik maken van auditieve kanalen zoals (digitale) radio en podcast.
Neem contact opHoe integreer je sonic branding in je merkstrategie?
Het creëren van een klankmerk is een goed begin. Dit kan een kort instrumentaal stuk zijn of een volledige jingle; zolang het maar een onderscheidend en daarmee herkenbaar geluid is. Denk bijvoorbeeld aan het audiofragment van Bol, de gezongen jingle van Kruidvat of het fluitende deuntje van HEMA. Deze staan bij menig Nederlander in het geheugen gegrift en dat is niet zo gek; bij het verwerken van audio wordt er een beroep gedaan op meerdere kwabben van je brein, waardoor het beter bijblijft dan bijvoorbeeld enkel iets zien.
Van sound engineers tot en met muzikanten
Of het nou gaat om een kort audiofragment of een volledig gecomponeerd muzikaal stuk; wij werken nauw samen met specialisten om voor ieder merk een uniek geluid tot stand te brengen. Zo versterk jij direct je merkidentiteit met geluid en creëer je onderscheidend vermogen.
Heb je een brandende vraag?
Of wil je gewoon eens kennismaken? Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Wil je ons direct briefen?
Via ons handige formulier zijn jouw wensen meteen helder.
Wil je ons direct briefen?
Via ons handige formulier zijn jouw wensen meteen helder.