Aanpak

Sociale media zijn relatief vluchtige kanalen (de aandachtsspanne is kort omdat gebruikers er vaak doelloos en snel doorheen scrollen). De commercials dienden daarom amuserend te zijn en de verhalen visueel te vertellen om daarmee de aandacht te grijpen. Daarvoor zijn we allereerst met de oprichter van TAB om tafel gegaan om via co-creatie meerdere sketches te bedenken waarmee de volgende boodschappen overbrengen: 1) “De producten van TAB zijn voorzien van extra sterke magneten”, 2) “De producten van TAB bieden bescherming tegen UV-straling” (om verkleuring van verzamelobjecten te voorkomen en daarmee waarde te behouden) en 3) “TAB neemt het beschermen van verzamelobjecten bloedserieus”. Deze subboodschappen liggen allemaal in lijn met de primaire boodschap: “TAB beschermt verzamelobjecten”. Na het verzamelen van genoeg ruwe ideeën, konden we een selectie maken om uit te werken tot commercialscripts.

Resultaat

De scripts werden uitgeschreven, locaties uitgezocht en figuranten benaderd. Vervolgens werd een snaarstrak draaiboek opgesteld om alle commercials in 14 uur tijd te schieten. Eenmaal geschoten zijn we de soundstudio ingedoken om voice-overs in te spreken, waarna de commercials uiteindelijk afgemonteerd werden en opgeleverd in verschillende formaten bestemd voor alle sociale-mediakanalen van TAB.

Zie onderstaande video voor de eerste commercial. Overige producties volgen!